flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ПОСТАНОВА Верховної Ради України "Про призначення чергових виборів Президента України"

Закон України "Про вибори Президента України"

Закон України "Про Державний реєстр виборців"

Як перевірити себе у списку виборців? Відео інструкція

Як проголосувати не за місцем реєстрації. Відео інструкція

Розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів

Витяг із Кодексу адміністративного судочинства.

Стаття 20. Розмежування предметної юрисдикції адміністративних судів
1.Місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:
1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;
2) адміністративні справи, пов’язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо:
оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій;
уточнення списку виборців;
оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум;
оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;
3) адміністративні справи, пов’язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо:
примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства;
примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України;
затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;
продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України;
затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні;
затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;
4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;
5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
{Частину першу статті 20 доповнено пунктом 5 згідно із Законом № 2325-VIII від 13.03.2018}
2.Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Зразок адміністративного позову про виправлення неточностей у списку виборців

Позивач:

 

________________________________________

(П.І.Б)

Адреса: _________________________________

________________________________________

телефон, адреса електронної пошти:

_____________________________________

РНОКПП_____________________________

Відповідач:

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці № _____

територіального виборчого округу №____

Адреса:__________________________________

________________________________________

номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти  _____________________

________________________________________

Відповідач:

Відділ ведення Державного реєстру виборців виконкому Металургійної районної у м. Кривий Ріг ради  

Адреса:50069, м. Кривий Ріг, пр. Миру, 42

Дніпропетровської області

 

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ

про уточнення списків виборців

 

На підставі ч. 3 ст.31 Закону України «Про вибори Президента України» мене включено до списку виборців для голосування на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року на виборчій дільниці № _____ територіального виборчого округу №_____.

Проте у даному списку виборців на виборчій дільниці № ____ відомості про мене внесені з помилкою, а  саме зазначено: «________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________», замість правильного: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Згідно частини 9 статі 32 Закону України «Про вибори Президента України» адміністративний позов про уточнення списку виборців може бути подано до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно ст. 274 КАСУ право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі. Позовна заява про уточнення списку виборців подається до адміністративного суду без сплати судового збору.

Заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви не вживалися.

Позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 31, 32 Закону України «Про вибори Президента України», ст. 274 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПРОШУ:

 

Виправити неточності /технічні описки щодо _____________________________________________________________________________, 

(прізвища, імені, по батькові, дати народження або адреси)

з ____________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

на  __________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________у списку виборців для голосування на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року на виборчий дільниці № _____ територіального виборчого округу № ______.

 

Додатки:

  1. Копія паспорта громадянина України на ___ аркушах (оригінал знаходиться у позивача).
  2. Копії позовної заяви та доданих документів (2 примірники).

 

«___» _________ 2019 року                                                                 __________       (підпис)   

Зразок адміністративного позову про включення до списку виборців

 

До Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області

Позивач:

 

_________________________________________

(П.І.Б)

Адреса: _________________________________

________________________________________

телефон, адреса електронної пошти:

________________________________________

РНОКПП _______________________________

 

Відповідач:

Дільнична виборча комісія виборчої дільниці № _____

територіального виборчого округу №____

Адреса:__________________________________

________________________________________

номер засобу зв’язку, адреса електронної пошти __________________________________

________________________________________

Відповідач:

Відділ ведення Державного реєстру виборців виконкому Металургійної районної у м. Кривий Ріг ради  

Адреса:50069, м. Кривий Ріг, пр. Миру, 42

Дніпропетровської області

 

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ

про включення до списку виборців

З «___» _______________ року я зареєстрований за адресою: _____________________________________________________________________________,

 

є громадянином (-кою) України та на день голосування на чергових виборах Президента України мені виповнилось 18 років. Отже, згідно з вимогами частини 3 статті 31 Закону України «Про вибори Президента України» я маю бути включений (-на) до списку виборців для голосування на чергових виборах Президента України, які відбудуться 31 березня 2019 року на виборчий дільниці № _____ територіального виборчого округу №______.

Проте у списках виборців на виборчий дільниці № _____ відомості про мене відсутні. До списку виборців на інших дільницях я також не включений(-на).

Згідно частини 9 статі 32 Закону України «Про вибори Президента України» адміністративний позов про уточнення списку виборців може бути подано до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно ст. 274 КАСУ право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі. Позовна заява про уточнення списку виборців подається до адміністративного суду без сплати судового збору.

Заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви не вживалися.

Позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

Враховуючи викладене, керуючись ч. 3 ст.31, ч. 9 ст. 32 Закону України «Про вибори Президента України», ст. 274 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПРОШУ:

 

Включити мене до списку виборців для голосування на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року на виборчий дільниці № _____ територіального виборчого округу № ______.

Додатки:

  1. Копія паспорта громадянина України на ___ аркушах (оригінал знаходиться у позивача)..
  2. Копії позовної заяви та доданих документів (2 примірники).

 

«___» _________ 2019 року                                                                 __________   (підпис)   

 

Постановою Верховної Ради України від 26 листопада 2018 року № 2631-VIII призначено чергові вибори Президента України на 31 березня 2019 року.
Відповідно до ч.1 ст. 1 Закону України «Про вибори Президента України» (далі Закону України) Президент України обирається громадянами України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
Згідно з п.6. ч.1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України, спори щодо правовідносин, пов’язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму (виборчі спори) підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.
З метою належної роботи суду під час виборчого процесу в Дзержинському районному суді міста Кривого Рогу Дніпропетровської області складено графік чергування суддів та працівників апарату суду. Інформація щодо роботи суду у період виборчого процесу розміщено на офіційному веб - сайті суду та на інформаційному стенді в приміщенні суду.
Особливості розгляду адміністративними судами справ, пов’язаних з виборчим процесом, встановлено в ст. 273-277 КАС України,
Дзержинському районному суді міста Кривого Рогу як адміністративному суду підсудні адміністративні справи, зокрема пов’язані з виборчим процесом щодо (п. 2 ч. 1 ст. 20 КАС України):
• уточнення списку виборців (ч. 2 ст. 274 КАС України);
• оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, членів цих комісій за місцезнаходженням відповідної комісії (ч. 5 ст. 273, ч. 8 ст. 277 КАС України);
• оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум, за їх місцезнаходженням (ч. 3 ст. 275 КАС України);
• оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб за місцезнаходженням територіальної виборчої комісії, яка зареєструвала кандидата (ч. 4 ст. 276 КАС України).
Окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, пов’язані з виборчим процесом щодо:
• оскарження рішень, дій чи бездіяльності територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів, виборів Президента України, за місцезнаходженням відповідної комісії (ч. 4 ст. 273, ч. 9 ст. 277 КАС України);
• оскарження рішень, дій або бездіяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб, за їх місцезнаходженням (ч. 3 ст. 275 КАС України);
• позовна заява з інших питань, визначених статтею 276 КАС України, а саме у справах щодо оскарження дій або бездіяльності кандидатів, їхніх довірених осіб, партії /блоку, місцевої організації партії, їхніх посадових осіб, за місцем вчинення дії чи місцем, де ця дія повинна бути вчинена (ч. 5 ст. 276 КАС України).
Якщо справа щодо однієї з вимог підсудна окружному адміністративному суду, а щодо іншої вимоги (вимог) - місцевому загальному суду як адміністративному суду, таку справу розглядає окружний адміністративний суд (ч. 3 ст. 21 КАС України).
Якщо справа щодо однієї з вимог підсудна апеляційному адміністративному суду, а щодо іншої вимоги (вимог) - місцевому адміністративному суду, таку справу розглядає апеляційний адміністративний суд (ч. 4 ст. 21 КАС України).
Апеляційному адміністративному суду в апеляційному окрузі, що включає місто Київ, як суду першої інстанції (ч. 2 ст. 22 КАС України) підсудні справи щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності Центральної виборчої комісії, крім встановлення результатів виборів, члена цієї комісії, прийняті у межах виборчого процесу (ч. 3 ст. 273 КАС України), а також оскарження дій кандидатів на пост Президента України, їхніх довірених осіб (ч. 7 ст. 277 КАС України).
Верховному Суду як суду першої інстанції підсудні справи щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності Центральної виборчої комісії щодо встановлення нею результатів виборів (ч. 4 ст. 22, ч. 3 ст. 273 КАС України)

Уточнення списків виборців (ст. 274 КАСУ)

Особи, які мають право на звернення до суду: право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку себе особисто або інших осіб, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах або референдумі.

Строки звернення : позовну заяву про уточнення списку виборців може бути подано не пізніше як за два дні до дня голосування (ч. 3 ст. 274 КАС України). Позовні заяви зазначеної категорії подаються до адміністративного суду без сплати судового збору (ч. 3 ст. 274 КАС України).

Строки розгляду судом: суд вирішує адміністративні справи щодо уточнення списку виборців у дводенний строк після надходження позовної заяви, але не пізніше ніж за два дні до дня голосування, а якщо позовна заява надійшла за два дні до дня голосування, - невідкладно.

Оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій (ст. 273 КАСУ).

Особи, які мають право на звернення до суду: право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб’єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб’єкти ініціювання референдуму.
Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

Строки звернення: позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п’ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності (ч. 6 ст. 273 КАСУ).
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце до дня голосування, може бути подано до адміністративного суду у строк, встановлений частиною шостою цієї статті, але не пізніше двадцять другої години дня, що передує дню голосування (ч.7 ст. 273 КАСУ).
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, дільничної комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дводенний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності (ч.8 ст. 273 КАСУ).
Суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Строки розгляду судом: суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли до дня голосування, вирішуються судом у дводенний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, вирішуються судом до закінчення голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, але після закінчення голосування, вирішуються судом у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Оскарження дій або бездіяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, які порушують законодавство про вибори та референдум (ст. 275 КАСУ)

Особи, які мають право на звернення до суду: право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум, мають виборча комісія, кандидат, партія (блок), місцева організація партії, які є суб’єктами відповідного виборчого процесу, комісія з референдуму, ініціативна група референдуму, інші суб’єкти ініціювання референдуму.

Строки звернення: позовну заяву може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності, але не пізніше двадцять другої години дня, що передує дню голосування (ч. 4 ст. 275 КАС України).

Строки розгляду судом: суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли до дня голосування, вирішуються судом у дводенний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, вирішуються судом до закінчення голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, але після закінчення голосування, вирішуються судом у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Оскарження дій або бездіяльності кандидатів, їхніх довірених осіб, партії (блоку), місцевої організації партії, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, ініціативних груп референдуму, інших суб’єктів ініціювання референдуму, офіційних спостерігачів від суб’єктів виборчого процесу (ст. 276 КАСУ)

Особи, які мають право на звернення до суду: право оскаржувати дії чи бездіяльність кандидатів, їхніх довірених осіб, партії (блоку), місцевої організації партії, їхніх посадових осіб та уповноважених осіб, ініціативних груп референдуму, інших суб’єктів ініціювання референдуму, офіційних спостерігачів від суб’єктів виборчого процесу, що порушують законодавство про вибори чи референдум, мають кандидат, партія (блок), місцева організація партії, які є суб’єктами відповідного виборчого процесу, ініціативна група референдуму, інші суб’єкти ініціювання референдуму.
Виборець, учасник всеукраїнського референдуму (громадянин України, який має право голосу у відповідних виборах або референдумі) може оскаржити дії чи бездіяльність суб’єктів, визначених частиною першою цієї статті, якщо ці дії чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму.

Строки звернення: позовні заяви подаються у п’ятиденний строк із дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності, але не пізніше двадцять другої години дня, що передує дню голосування (ч.7 ст. 273 КАСУ).

Строки розгляду судом: суд вирішує адміністративні справи у дводенний строк після надходження позовної заяви. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли до дня голосування, вирішуються судом у дводенний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, вирішуються судом до закінчення голосування. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли у день голосування, але після закінчення голосування, вирішуються судом у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Робота Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області під час виборчого процесу буде організована таким чином, щоб максимально забезпечити якісний захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав учасників виборчого процесу в розумні строки шляхом неухильного та точного дотримання норм чинного законодавства України.