flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Увага, суд перейменовано з Дзержинський районний суд м. Кривого Рогу

Регламент роботи Металургійного районного суду міста Кривого Рогу

                                                                      

ПОГОДЖЕНО

Рішення загальних зборів працівників Металургійного районного суду

міста Кривого Рогу

від 06 червня 2025 року № 1

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ голови

Металургійного районного суду

міста  Кривого Рогу

від 06 червня 2025 року № 89-од

                                  

РЕГЛАМЕНТ

роботи Металургійного районного суду

міста Кривого Рогу

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1. Регламент Металургійного районного суду міста Кривого Рогу (далі- регламент) встановлює порядок організації діяльності Металургійного районного суду міста Кривого Рогу (далі Суд), пов’язаної із здійсненням його повноважень.

1.2. Відповідно до Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус   суддів»:

-   правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускається;

-  суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;

-   судові рішення ухвалюються судами Іменем України і є обов‘язковим для виконання;

-   організаційне керівництво діяльністю Суду здійснює голова суду.

1.3. Порядок діяльності Суду, апарату Суду, його структурних підрозділів (відділів, секторів) та посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України, іншими нормативно-правовими актами, Положеннями, Інструкціями, Наказами, а також цим Регламентом.

1.4. Регламент є локальним нормативно – правовим актом, який погоджується загальними зборами  працівників Суду та затверджується наказом голови Суду і встановлює розпорядок роботи суддів та працівників апарату Суду, визначає процедуру планування, порядок проведення оперативних нарад та зборів,  контрольної діяльності, ведення кадрової роботи, судової статистики, діловодства,  порядок розгляду звернень громадян, інші питання внутрішньої діяльності Суду.

          1.5. Регламент Суду є обов’язковим для виконання працівниками апарату Суду і суддями в частині, що їх стосується. Особи винні у порушенні Регламенту, можуть бути притягнуті до відповідальності у встановленому законодавством порядку. 

1.6.  Робота Суду, апарату Суду та його структурних підрозділів є відкритою і гласною, за винятком питань, що становлять державну таємницю чи належать до службової, конфіденційної інформації.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ СУДУ

2.1. Металургійний районний суд міста Кривого Рогу   очолює голова Суду.

2.2. До керівництва Суду входять: голова суду; керівник апарату суду та заступник керівника апарату суду.

2.3.  Голова Суду:

  - представляє Суд, як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;

 -  контролює ефективність діяльності  апарату Суду, погоджує призначення на посаду керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду, а також вносить подання про застосування до керівника апарату суду, його заступника заохочення або накладання дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;

-   видає на підставі акта про призначення судді на посаду, переведення судді, звільнення судді з посади, а також у зв’язку з припиненням повноважень судді відповідний наказ;

-  повідомляє Вищу кваліфікаційну комісію суддів України та Державну судову адміністрацію України, а також через веб-портал судової влади про вакантні посади суддів у суді у триденний строк з дня їх утворення;

-   забезпечує виконання рішень зборів суддів місцевого суду;

          -   організовує ведення у суді судової статистики та інформаційно-аналітичне              забезпечення суддів з метою підвищення якості судочинства.

               2.4. Апарат Суду очолює керівник апарату, який призначається на посаду та звільняється з посади наказом начальника територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській  області за погодженням голови суду.

  2.5.  Керівник апарату Суду:

- здійснює безпосереднє керівництво   апаратом суду забезпечує організованість та злагодженість у роботі підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду щодо організаційного забезпечення діяльності суду;

-  забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в апараті суду;

-  призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату Суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення. Добір працівників апарату суду здійснюється на конкурсній основі;

 -  несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення Суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, інформує збори суддів про свою діяльність;

- здійснює інші повноваження з організації роботи апарату Суду
визначені Закону України «Про судоустрій і статус суддів», «Положенням про апарат Суду», посадовими інструкціями та наказами голови Суду, щодо забезпечення діяльності суду.

2.6.  Заступник керівника апарату Суду призначається на посаду та   звільняється з посади наказом начальника територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській  області за погодженням голови суду.

2.7.   Розмежування обов’язків між керівником апарату та його заступником, визначення ступеня їх відповідальності регулюється посадовими інструкціями, внутрішніми наказами керівника апарату суду та Положеннями про апарат Суду.

2.8.  Порядок організації діяльності апарату суду, пов'язаний із здійсненням його повноважень, встановлюється Положеннями про апарат суду та його структурні підрозділи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку Металургійного районного суду міста Кривого Рогу.

 

ІІІ. ПЛАНУВАННЯ  ТА  ОРГАНІЗАЦІЯ  РОБОТИ  СУДУ

 

3.1.  Планування роботи Суду за основними напрямками діяльності є одним із найважливіших чинників організаційного забезпечення виконання його функцій і здійснюється відповідно до піврічного плану роботи.

3.2.   Планування роботи Суду здійснюється шляхом складання плану роботи на півріччя, в який включаються  загальні заходи для всього Суду, заходи, які здійснюються апаратом Суду його структурними підрозділами (відділами, секторами) та окремими посадовими особами Суду (індивідуальні плани роботи), а також зміни та доповнення в планових завданнях.  

3.3.   Узагальнення пропозицій структурних підрозділів щодо плану роботи і підготовка проекту плану роботи Суду здійснюється керівником апарату Суду.

3.4. Погоджені керівником апарату суду пропозиції до проекту плану подаються голові суду керівником апарату суду не пізніше як за 15 днів до початку півріччя.

3.5.   План роботи включає основні напрямки роботи Суду:

  - організаційна робота (проведення оперативних нарад, зборів, перевірок, семінарів, навчань, робота з архівом, із зверненнями громадян, із систематизації законодавства та інше);

-    вивчення та узагальнення судової практики (аналізи стану оперативності розгляду справ, узагальнення практики розгляду справ по категоріям, підбиття піврічних та річних підсумків роботи суду та інше);

-    контроль за своєчасністю, правильністю та повнотою виконання судових рішень та виконавчих документів;

_    робота з кадрами.

3.6.  Всі планові заходи мають визначену дату виконання та відповідальних осіб – виконавців.

3.7.   План роботи Суду затверджується головою суду. Всі працівники Суду ознайомлюються з планом роботи .

3.8. Контроль за виконанням плану роботи здійснюється безпосередньо керівником апарату суду. Відповідальність за виконання планів роботи підрозділів (відділів, секторів) несуть керівники цих відділів.

 

  1. IV. ПОРЯДОК ПІДГОТОВКИ

ТА ПРОВЕДЕННЯ НАРАД, ЗБОРІВ СУДДІВ

 

 4.1. Наради, засідання та інші організаційні заходи проводяться судом згідно із планом роботи та основними напрямками діяльності на півріччя.

 4.2.  Порядок проведення зборів суддів Суду визначається Положенням про збори суддів Металургійного районного суду міста Кривого Рогу, що затверджується рішенням зборів суддів Суду.

4.3. Збори скликаються за пропозицією Голови Суду або на вимогу не менш як третини від загальної (фактичної) кількості суддів Суду у міру потреби, але не рідше одного разу на три місяці.

          4.4. Підготовка організаційних заходів здійснюється особою, до компетенції якої входить питання порядку денного. Пропозиції щодо строків, часу, місця та форми проведення заходів погоджуються з головою суду.

4.5.  Наради скликаються за пропозицією голови Суду або керівника апарату Суду і  проводяться у міру потреби.

          4.6.  Збори суддів протоколюються секретарем, обраним з числа суддів, які беруть участь у зборах.

          4.7. Наради, збори працівників суду,  проходять під головуванням голови суду, керівника апарату суду. Наради, збори  працівників апарату суду, збори держаних службовців, збори працівників суду протоколюються секретарем зборів/нарад, який обирається з числа працівників, які беруть участь у зборах/нарадах.

         

  1. V.РОЗПОРЯДОК ТА ВНУТРІШНІЙ РЕЖИМ РОБОТИ СУДУ.

 

5.1Тривалість робочого часу для суддів і працівників апарату Суду визначається відповідно до законодавства про працю з урахуванням особливостей, передбачених Законами України «Про судоустрій і статус суддів» і «Про державну службу» а також Правилами внутрішнього трудового розпорядку Металургійного районного суду міста Кривого Рогу та цим Регламентом.

5.2. Для суддів та працівників апарату Суду встановлюється п'ятиденний робочий тиждень із двома вихідними днями (субота та неділя).

5.3. Тривалість робочого часу становить 40 годин на тиждень (за винятком випадків, передбачених чинним законодавством України).

  5.4. Час початку і закінчення щоденної роботи суддів та працівників апарату Суду визначається Правилами внутрішнього трудового розпорядку та цим Регламентом роботи.

В Металургійному районному суді міста  Кривого Рогу  встановлено такий розпорядок роботи:

–  з понеділка по п’ятницю з 08:00 год. до 16:30 год.;

Перерва для відпочинку і харчування триває:

–  з 12:00 год. до 12:30 год.

 5.5.  Працівники Суду використовують час перерви на свій розсуд, на цей час вони можуть відлучатися з місця роботи.

 5.6.  Відповідно до Кодексу законів про працю України напередодні святкових і неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину.

 5.7.  Для виконання невідкладної і непередбаченої роботи працівники апарату Суду зобов'язані на підставі відповідного розпорядження, наказу голови Суду чи  керівника апарату Суду з'явитися на службу у вихідні, святкові та неробочі дні, робота в які компенсується згідно з чинним трудовим законодавством України.

 5.8.  Ведення обліку робочого часу в Суді забезпечується відповідальною особою через табель обліку використання робочого часу працівників Суду.

 5.9. Табель обліку використання робочого часу підписується працівником, відповідальним за його складання та головою Суду  і у визначений термін надсилається  до територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровської області.

 5.10.  В Суді ведеться Журнал обліку виходу на роботу працівників Суду, де  працівник робить відповідний запис про вихід на роботу.

 

VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З КАДРАМИ

 

          6.1. У роботі з кадрами суд керується Конституцією України, Законами України, Постановами Верховної Ради України, Указами Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами, розпорядженнями та рекомендаціями Державної судової адміністрації України та територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області.

          6.2. Організацію кадрової роботи здійснює керівник апарату суду.

          6.3. Кадрове діловодство покладається на головного спеціаліста з питань персоналу, який реалізує заходи щодо підбору, підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації кадрів та їх соціально-побутового забезпечення.

          6.4. Прийняття на державну службу в суд здійснюється шляхом конкурсного відбору.

 Прийняття на роботу на посади, не віднесені до категорії державних службовців та звільнення з них здійснюється відповідно до законодавства про працю та у відповідності до посади з урахуванням Положення про помічника судді, затвердженого Рішенням Ради суддів України

   6.5. Просування державного службовця по службі здійснюється з урахуванням професійної компетентності шляхом зайняття вищої посади за результатами конкурсу.

 Просування державного службовця по службі не здійснюється протягом строку застосування до нього дисциплінарного стягнення.

6.6. Особи, що вперше вступили на державну службу, приймають присягу за текстом, визначеним статтею 36 Закону України "Про державну службу". Про прийняття присяги робиться запис у трудовій книжці державного службовця.

          6.7. Суд здійснює заходи щодо підвищення кваліфікації своїх кадрів. Для підвищення кваліфікаційного рівня працівників апарату Суду організовуються та проводяться семінарські навчання і навчання з підвищення кваліфікації.

6.8. Основними видами підвищення кваліфікації є:

-   навчання за професійними програмами підвищення кваліфікації державних службовців (системне підвищення кваліфікації);

-   систематичне самостійне навчання (самоосвіта);

-   тематичні постійно діючі семінари;

-   тематичні короткотермінові семінари

6.9. Системне підвищення фахової кваліфікації судді та працівників апарату здійснює Національна школа суддів України та його регіональне відділення на підставі графіку погодженого з територіальним управлінням Державної судової адміністрації України.

6.10. Порядок надання відпусток суддям та працівникам апарату Суду регламентується Законами України «Про відпустки», «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу».

          6.11.  Черговість надання відпусток суддям визначається графіком, який затверджується головою Суду на кожен календарний рік не пізніше 10 січня та доводиться до відома  суддів.

          Черговість надання відпусток працівникам апарату суду визначається графіком, який затверджується керівником апарату Суду на кожен календарний рік не пізніше 10 січня та доводиться до працівників апарату суду.

6.12. За рішенням голови Суду (щодо суддів) чи керівника апарату Суду (щодо працівників апарату Суду), у разі службової необхідності судді, державні службовці і службовці апарату Суду можуть бути відкликані із щорічної або додаткової відпустки, про що видається відповідний наказ.

6.13. Частина невикористаної відпустки, що залишилась, надається судді чи працівнику апарату Суду на підставі відповідного наказу у будь-який інший час, як правило, до кінця робочого року.

6.14. Контроль за дотриманням графіка відпусток та оформленням документів, пов’язаних з відпустками, здійснює головний спеціаліст з питань персоналу Суду. 

6.15.  Оформлення службових відряджень для суддів та працівників апарату Суду здійснюються на підставі відповідного наказу. Підставою для підготовки наказу  про службове відрядження є лист з інформацією про відрядження та позитивною резолюцією голови Суду чи керівника апарату Суду.

6.16. В наказі про відрядження зазначається назва населеного пункту, найменування підприємства, установи, організації, куди відряджається працівник, термін і мета відрядження.

6.17. На підставі наказу про відрядження, відповідальною особою суду, видається посвідчення про відрядження яке реєструються в журналі реєстрації посвідчень про відрядження.

                  

                    VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ДОКУМЕНТАМИ

7.1. Загальні положення.

 7.1.1.  Організація роботи з документами в апараті Суду здійснюється на підставі вимог ДСТУ 4163-2020 («Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів» УкрНДНЦ» від 01.07.2020 № 144), згідно порядку передбаченому Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСА України 20.08.2019 року № 814; Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 11.11.2024 року за № 39 та погодженого наказом ДСА України від 29.11.2024 року № 529; Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях,затверджених наказом Міністерством юстиції України 18.06.2015 № 1000/5;  Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17 серпня 2021 року № 1845/0/15-21 та у відповідності до інших нормативно-правових актів України і внутрішніх Положень, розпоряджень Суду.

7.1.2.  Порядок організації роботи з документами, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави або з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, здійснюється в установленому законодавством порядку та регулюється внутрішніми Положеннями, розпорядженнями, наказами.

Робота із документами з грифом «Для службового користування» покладається на працівників апарату суду, які мають право працювати з документами з грифом «Для службового користування» та здійснюється з дотриманням вимог Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від від 19.10.2016 №736 (зі змінами та доповненнями), та вимог Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 20.08.2019 №814 (зі змінами та доповненнями)

7.1.3. Контроль за ефективністю діяльності апарату суду здійснюється головою суду.

7.1.4.  Відповідальність за стан та організаційне забезпечення діловодства в суді покладається на керівника апарату суду, а в разі його відсутності – на заступника керівника апарату суду. 

 7.1.5. До основних видів роботи з документами належать :

-   реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції;

-  реєстрація та облік судових справ і матеріалів;

-  відправлення вихідної кореспонденції;

-  формування судових справ;

-  підготовка та погодження документації розпорядчої діяльності;

-  організація та здійснення контролю за виконанням документів;

-   складання номенклатури та формування справ;

-   підготовка справ до архівного зберігання та користування архівною    документацією;

-     ведення обліку, зберігання та використання бланків, печаток і штампів. 

7.1.6.  Номенклатура справ розробляється керівником апарату Суду з урахуванням письмових пропозицій структурних підрозділів  (служб, відділів, секторів) Суду щорічно відповідно до вимог Інструкції з діловодства  з дотриманням методичних рекомендацій і Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів та Переліку судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання.

7.1.7.   Номенклатура справ Суду затверджується головою суду після схвалення експертною комісією суду та погодження експертно-перевірною комісією відповідного державного архіву і вводиться в дію з початку нового календарного року.

           Номенклатура справ підлягає погодженню з відповідним державним архівом або схваленню органом вищого рівня один раз на п’ять років або невідкладно  в разі настання істотних змін у власності майна, структурі, функціях та характері роботи установи, втрати чинності типовим (галузевим) переліком документів із зазначенням строків їх зберігання.

7.1.8.   Номенклатура справ підрозділів (відділів, секторів) входить до загальної номенклатури Суду (Зведена номенклатура). Усі документи, що відносяться до діяльності відділу, сектору, формуються у справи відповідно до затвердженої номенклатури Суду.

7.1.9.  Судові справи та управлінська документація з часу створення (надходження) і до передання їх в архів суду зберігаються за місцем формування справ (в структурних підрозділах апарату Суду) або централізовано в службі діловодства згідно із затвердженою номенклатурою справ.

7.1.10.  Закінчені діловодством документи групуються в справи відповідно до номенклатури справ Суду і по закінченню року посадові особи, які відповідають за діловодство у підрозділах апарату Суду, проводять підготовку справ до архівного зберігання і опрацьовують систематизацію документів у справах, здійснюють попереднє оформлення справ.

7.1.11.  Методичне керівництво і контроль за формуванням справ Суду здійснює керівник апарату суду та відділ документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія).

 

 7.2. Документування розпорядчої діяльності

 

7.2.1. Розпорядча діяльність суду здійснюється шляхом видання наказів головою суду та керівником апарату суду, в межах їх компетенції.

7.2.2.  Усі накази та розпорядження реєструються в журналах реєстрації наказів, розпоряджень.

7.2.3.  Накази розподіляються за окремими групами:

-  з основної діяльності;

-  з особового складу (кадрових питань) ;

-  з адміністративно-господарських питань.

7.2.4. Погодження проекту наказу, в разі необхідності, оформляється візуванням відповідними посадовими особами. Віза включає особистий підпис, ініціали та прізвище особи, яка візує документ та проставляється на лицьовому або зворотному боці останнього аркушу наказу.

7.2.5. Накази Суду набувають чинності з моменту їх підписання або в інший термін, передбачений відповідним наказом.

         7.2.6. Скасування, зміна раніше виданих наказів, окремих доручень погоджується із відповідними посадовими особами Суду з якими погоджувалися  документи, що скасовуються чи змінюються. Зміни до наказів Суду вносяться тільки наказами.

7.2.7.Оригінали зареєстрованих наказів в хронологічному порядку підшиваються в окремі наряди, згідно номенклатури справ, та зберігаються протягом року у особи, відповідальної за роботу з кадрами.

          7.2.8.  Положення про структурні підрозділи (відділи, сектори) апарату Суду затверджуються наказом керівника апарату Суду.

 

7.3. Організація опрацювання вхідної та вихідної кореспонденції суду

 

7.3.1. Реєстрація справ та інших матеріалів забезпечує організацію належного обліку, контролю та оперативного розшуку. Основним принципом реєстрації є одноразовість. Кожен документ, справа повинні реєструватися в даному суді лише один раз.

7.3.2.   Уся кореспонденція, судові справи і матеріали, які надходить на адресу Суду, проходить обов’язкову реєстрацію відповідно до вимог  Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, Положення про автоматизовану систему документообігу суду, Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах.

          7.3.3. Приймання та реєстрація вхідної кореспонденції суду, яка надходить поштою, телеграфом, факсимільним повідомленням, електронною поштою, на сайт суду шляхом заповнення електронної форми, якщо таку створено, надається особисто кур’єром, переданої від керівництва суду, якщо документи були отримані під час особистого прийому керівництвом суду, забезпечуються відділом документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія).     

          7.3.4. Позовні заяви, апеляційні скарги, клопотання та інші документи, які подаються до суду особисто, приймаються безпосередньо від осіб, що їх підписали, або їх представників за довіреністю.

          7.3.5. Відповідальний працівник відділу документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія) розкриває пакети з кореспонденцією, яка надійшла поштою, перевіряє наявність усіх документів, зазначених в опису, і ставить на першій сторінці справи, листа чи іншого документа штамп, в якому зазначається дата надходження матеріалу до суду та свій підпис.

          Якщо буде встановлено, що якогось документа або додатка до нього не вистачає, про це негайно складається акт, один примірник якого надсилається відправнику, другий приєднується до справи або матеріалу (Додаток № 1 до Інструкції з діловодства).

          Конверти, в яких надійшли позовні заяви, апеляційні та інші скарги, подання, протести, інші документи обов'язково приєднуються до цих документів.

          7.3.6. Справи та інша кореспонденція, що надійшла поштою або з прийому, реєструються в   автоматизованій системі документообігу суду у день надходження та опрацьовуються відповідальним працівником суду.

          Не реєструються  в автоматизованій системі документообігу суду, а  додаються до справи з написом про надходження до суду: рекламні повідомлення, плакати тощо, прейскуранти, вітальні листи  і запрошення, друковані видання (книги, журнали, газети, бюлетені), документи, зміст та реквізити яких неможливо встановити.    

          7.3.7. Після завершення автоматизованого розподілу судових справ (матеріалів) формуються та роздруковуються реєстри судових справ і матеріалів на кожного суддю (суддю-доповідача) окремо. Справи передаються головуючому судді (судді-доповідачу) для розгляду під підпис у реєстрі.

7.3.8. Прийом та реєстрація позовних заяв, матеріалів  та іншої вхідної кореспонденції  здійснюється  щоденно протягом робочого дня. 

          7.3.9. Все листування, що стосується окремих судових справ та матеріалів, ведеться за номером справи, матеріалу (і номером провадження).

          Інше листування ведеться за номером наряду.

          7.3.10.Судові справи надсилаються за призначенням рекомендованими бандеролями, а позовні матеріали - рекомендованими листами.

7.3.11.Уся вихідна кореспонденція суду, приймається, перевіряється і відправляється поштою, фельд’єгерським або телеграфним зв’язком, факсом чи за допомогою інших засобів, які забезпечують фіксацію повідомлення про відправлення, або передаються нарочним відповідальним працівником відділу документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія).

7.3.12. Офіційне листування, яке не стосується провадження у судових справах, може здійснюватися між судами, Державною судовою адміністрацією та її територіальними управліннями, установами та організаціями, створеними Державною судовою адміністрацією України, за допомогою електронної пошти з офіційних електронних адрес відповідних установ шляхом обміну електронними документами, скріпленими електронним цифровим підписом.  

          7.3.13. Реєстрація вихідної кореспонденції здійснюється в автоматизованій системі документообігу суду  в реєстрах відправки, передбачених програмою: "Проста пошта", "Пошта рекомендована", "Міська рекомендована пошта", "Міжнародна рекомендована пошта", "Кур`єрська пошта".

          Реєстри вихідної кореспонденції щоденно роздруковуються та підшиваються в наряд, передбачений номенклатурою справ суду.

 

7.4. Організація контролю за виконанням документів

 

          7.4.1. Відповідальність за організацію і загальний стан контролю за виконанням документів несе голова суду.

          7.4.2. Відповідальність за виконання документів за змістом і строками нарівні з безпосереднім виконавцем несуть особи, зазначені в резолюції голови суду.

          7.4.3. Своєчасне доведення документів до виконавців, організаційно-технічний контроль за станом, строками та формами виконання документів, їх відповідністю резолюціям та вимогам законодавства про діловодство забезпечує начальник відділу документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія)

          7.4.4. Відповідальність за виконання документа несуть особи, визначені, як виконавці. У тих випадках, коли документ виконується кількома виконавцями, відповідальним за виконання є виконавець, який у резолюції зазначений першим.

          7.4.5. Строки виконання документа вираховуються в календарних днях від дати підписання або затвердження,- для виготовлених у суді документів, та  з дня,  наступного за днем реєстрації документа в автоматизованій системі документообігу суду.

          7.4.6. Документи повинні бути виконані:

- без зазначення строку виконання – протягом 30 днів з дня реєстрації документа в автоматизованій системі документообігу суду;

- у разі накладання резолюції зі словом «Терміново» - протягом 3 днів з дня реєстрації документа в автоматизованій системі документообігу суду;

- у разі накладання резолюції зі словом «Негайно» або «Невідкладно» - протягом одного дня з дня накладання резолюції.;

          7.4.7. Документ вважається виконаним, якщо вчасно і повністю вирішені поставлені в ньому або в резолюції завдання, видано наказ, надіслано відповідь по суті, інформація або звіт і орган, що видав документ або посадова особа, що давала завдання щодо його виконання, не мають зауважень з приводу виконаного документу.

          7.4.8. У разі незгоди керівника із запропонованим проектом відповіді, наказу чи іншого документа щодо виконання вхідного, вихідного або внутрішнього документа, проект разом з документами повертається для доопрацювання.

          7.4.9. Днем виконання документа вважається день реєстрації у суді вихідних документів про виконання завдань, запитів, в тому числі надісланих електронною поштою, або іншого підтвердження виконання.

 

VIII. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН,

ЗАПИТІВ ПРО НАДАННЯ ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. ОРГАНІЗАЦІЇ ОСОБИСТОГО ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН.

 

          8.1. В роботі зі зверненнями громадян  та запитами про надання публічної інформації суд керується нормами Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закону України «Про інформацію», «Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади та місцевого самоврядування, об`єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженої Постановою КМУ від 14.04.1997 року за № 348 зі змінами, Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСА України 20.08.2019 року № 814,   Положенням  про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Металургійного районного суду міста Кривого Рогу.

8.2. Звернення громадян, запити про надання публічної інформації, що надійшли  до суду на паперовому  носії, реєструються  в автоматизованій системі документообігу суду відділом документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія), а ті що надійшли у вигляді електронного документа на офіційну електронну адресу  суду, реєструються в автоматизованій системі документообігу суду -  особою, відповідальною за роботу з електронною поштою в суді.

8.3. Звернення громадян, запити про надання публічної інформації передаються голові суду на резолюцію.

          8.4. Якщо викладені у зверненні питання не входять до компетенції суду, воно надсилається за належністю, про що повідомляється автору звернення.

          8.5. Щодо звернень громадян, які за змістом входять до компетенції суду,  особа, відповідальна за ведення діловодства по зверненням громадян, за резолюцією голови суду здійснює перевірку викладених питань, виявлення порушень, якщо такі мали місце, та підготовку відповіді.

          8.6. Про результати розгляду звернень громадян їх автори  повідомляються в письмовій формі, шляхом надсилання листа на поштову адресу, зазначену в зверненні.

          Відповідь на запит про надання публічної інформації, що надійшов у вигляді електронного документу, надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).

          8.7. Звернення розглядаються і  вирішуються  у  термін  не  більше одного  місяця  від  дня їх надходження,  а ті,  які не потребують додаткового вивчення,  - невідкладно,  але не пізніше  п'ятнадцяти  днів  від  дня  їх  отримання.

          Відповідь на запит про надання публічної інформації має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту судом.

          8.8. Анонімні звернення, запити про надання публічної інформації не розглядаються.

          8.9.  Порушені у зверненнях громадян питання розглядаються головою Суду, керівником апарату Суду в межах його компетенції. Відповіді на звернення громадян готуються відповідальними особами Суду.

8.10.   Для належної організації проведення особистого прийому громадян з питань організаційної діяльності Суду - особистий прийом  громадян проводиться  головою суду відповідно до графіку - кожного понеділка місяця з 14 годин 00 хвилин до 16 годин 30 хвилин  та  з питань роботи апарату суду  особистий прийом громадян проводиться керівником апарату суду щоденно  з 09 години  00 хвилин до 15 години 00 хвилин.

8.11.  Графік особистого прийому громадян розміщується на інформаційному стенді Суду.

          8.12. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й  письмове  звернення. Про результати  розгляду  громадянину повідомляється письмово або усно,  за  бажанням  громадянина.

8.13.  Реєстрація та облік письмових звернень громадян, що надійшли під час особистого прийому проводиться відповідно до встановленого порядку

8.14.  Контроль за дотриманням термінів виконання прийнятих під час особистого прийому рішень здійснюється головою суду.

 

  1. IX. ПОРЯДОК СКЛАДАННЯ СТАТИСТИЧНОЇ ЗВІТНОСТІ 
    ТА АНАЛІЗУВАННЯ РОБОТИ СУДУ.

9.1 Ведення аналітично-статистичної роботи в суді, встановлення єдиних підходів до розрахунку статистичних та якісних показників роботи суддів, методичне керівництво і контроль за дотриманням законодавчих та нормативно-правових актів щодо ведення судової статистики у суді, здійснюється відділом судової статистики, інформаційних технологій та комунікацій.

9.2. У суді складаються  щомісячні, квартальні, піврічні та річні статистичні звіти про роботу суду з розгляду кримінальних проваджень, цивільних, адміністративних справ та справ про адміністративні правопорушення.

9.3. Статистичні звіти складаються за формами, затвердженими наказами Державної судової адміністрації України.

9.4. Планові та позапланові узагальнення про роботу суду, за дорученням вищих судових органів, територіального управління ДСА України у Дніпропетровській області виконуються згідно резолюції голови суду суддями та працівниками відділу судової статистики, інформаційних технологій та комунікацій.

9.5. Відповідальність за складання статистичних звітів покладається на начальника відділу судової статистики, інформаційних технологій та комунікацій.

 

Х. ПОРЯДОК ЗБЕРІГАННЯ,  ВИКОРИСТАННЯ  ТА  ЗНИЩЕННЯ ПЕЧАТОК  І  ШТАМПІВ  СУДУ

 

          10.1. Всі печатки і штампи суду зберігаються в металевому сейфі в приміщенні відділу документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія).

          Передавати печатки і штампи суду стороннім особам, виносити їх за межі приміщення суду заборонено.

          10.2.  У разі тимчасової відсутності особи, відповідальної за використання печаток і штампів суду, відповідальність за збереження печаток і штампів суду покладається на особу,  яка  тимчасово виконує  обов`язки відповідальної особи.

          При звільненні відповідальної особи, переведенні на іншу посаду або призначенні іншої відповідальної особи, печатки та штампи передаються по Журналу обліку печаток і штампів суду.

          10.3. У випадку втрати печатки або штампу суду відповідальна особа негайно повідомляє про це голову суду та  керівника  апарату  суду. 

10.4. Відбитком Гербової печатки суду засвідчуються:

- виконавчі документи суду;

- копії судових рішень, що підлягають виконанню без видачі виконавчого документа;

- копії судових рішень, що набрали (не набрали) законної сили (за вимогою);

- акти знищення речових доказів;

- ухвали про повернення судового збору;

- подання та клопотання про нагородження;

- трудові книжки, посвідчення;

- довідки про місце роботи та розмір заробітної плати;

- бухгалтерська та статистична звітність;

- договори підряду, оренди приміщень, про виконання робіт тощо;

- акти виконання робіт, акти звірки розрахунків;

- довіреності, журнал реєстрації довіреностей;

- листи, розрахунки щодо фінансових операцій; 

- документи, що  застосовуються у процесі виконання бюджету;

- інші документи, на яких наявність відбитку гербової печатки суду передбачена нормативно-правовими актами.

     10.5. Круглою печаткою «Для довідок» засвідчуються довідки, видані судом,

Кутовий штамп  використовується для маркування вихідної кореспонденції суду.

Кругла печатка «Канцелярія» - проставляється:

- на судових повістках про перебування в суді учасників процесу та маршрутних листах представників сторін;на актах про стан справи, що надійшли до суду, у разі виявлення недоліків у формуванні судової справи;

Кругла печатка «Для пакетів» - проставляється на реєстрах, пакетах, поштових відправленнях.

Штамп «Судова повістка» та Прямокутний штамп (з  поштовою адресою суду)  суду проставляється на конвертах суду.

Штамп «Під вартою»  - проставляється на обкладинках кримінальних справ (проваджень) щодо підсудних (обвинувачених), які утримуються під вартою.

Штамп «Одержано» - проставляється на вхідних документах відповідно до Інструкції з діловодства.

Штамп «Вхідна електронна пошта» - проставляється на вхідних документах, що надійшли  електронними засобами зв'язку на офіційну електронну адресу Суду відповідно до Інструкції з діловодства.

Штамп  «Згідно з оригіналом»  проставляється на копіях документів.

10.6. Печатки і штампи знищуються в разі їх пошкодження або зношення, ліквідації або реорганізації суду, зміни найменування Суду.

Для знищення печаток і штампів суду керівником апарату суду утворюється комісія, в яку входять по одному представнику: канцелярії, підрозділу, що відповідає за матеріальне-технічне забезпечення, та підрозділу, печатки та штампи якого знищуються,

Про знищення печаток і штампів суду комісією складається акт, який затверджується головою суду та робиться відмітка  в Журналі обліку печаток і штампів суду.

Печатки та штампи суду знищуються у  спосіб, встановлений  Інструкцією  з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСА України.

 Акти про знищення печаток і штампів суду зберігаються в номенклатурній справі суду "Документи (акти, звіряльні відомості, описи) про проведення інвентаризації майна суду

 

ХІ. АРХІВНА РОБОТА У СУДІ

 11.1. Ведення архівної роботи у суді полягає у формуванні, проведенні експертизи цінності, підготовки і передавання судових справ та документації, що утворилася  в  процесі управлінської діяльності суду  до архіву суду, забезпечення збереженості архіву суду їх передавання на зберігання до архівних  установ та архівних відділів міських  рад, а також їх відбору  для знищення.  

 11.2. Передавання судових справ та документації на зберігання здійснюється відповідно до Інструкції про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України № 168 від 15 грудня 2011 року.

11.3. Відповідальність за ведення архіву у суді покладено на архіваріуса відділу документообігу та організаційного забезпечення суду (канцелярія).