flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

«Діяльність Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області - основні здобутки та досягнення»

11 серпня 2017, 11:39

«Діяльність Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області - основні здобутки та досягнення»

 

Наразі перетворення, що відбуваються у системі юстиції стосуються буквально кожного, Міністерство юстиції України є дуже прогресивним, втілюючи в життя здавалося би неймовірні для сьогодення новації.

 

Міністерство юстиції України вже давно здобуло авторитет Міністерства корисних новацій, які справді є дієвими та ефективними, проте команда професіоналів Мін’юсту на цьому не зупиняється, крок за кроком вдосконалюючи та спрощуючи сервіси для громадян.

         Слід зазначити, що Міністерством юстиції протягом І півріччя                      2017 року запроваджено та реалізовано чимало іноваційних проектів, зокрема наразі українці також можуть отримати інформацію з усіх реєстрів Мін’юсту, зареєструвати громадське об’єднання або засіб масової інформації, отримати дані про електронний цифровий підпис. Ще одна новація – соціальний ліфт, де кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. Також реалізована в життя послуга «СМС-Маяк», яка передбачає можливість отримання інформації щодо будь-яких змін в реєстрах бізнесу й нерухомості майна громадянина.

Окрім цього, відомий вже пілотний проект «Шлюб за добу» набув статусу всеукраїнського, звичним вже є реєстрація місця проживання та видача свідоцтв про народження безпосередньо у пологових будинках, запроваджено інститут приватних виконавців тощо.

Звичайно, напрямків діяльності в Головному територіальному управлінні дуже багато, вони всі різновекторні та, в певному сенсі, пронизують будь-яку сферу: від народження маленького громадянина до засвідчення заповіту, від реєстрації бізнесу до методичної допомоги в організації роботи державних підприємств, установ та організацій, від правопросвітницької діяльності до міжнародного співробітництва.

 

Багато чути зараз про проект «Онлайн будинок юстиції». Що це?

 

 «Онлайн будинок юстиції» - це платформа, де кожен українець може в електронному форматі без контакту з чиновником отримати понад 20 послуг Міністерства юстиції.

До речі, 23 лютого відбулась презентація виходу проекту Міністерства юстиції «Онлайн будинок юстиції» на всеукраїнський рівень. Віднині послугами з повторного отримання документів у сфері реєстрації актів цивільного стану, а також реєстрації та ліквідації фізичної особи-підприємця зможуть скористатися всі українці. Для цього достатньо зайти на сайт сервісу http://online.minjust.gov.ua.

Слід зазначити, що це той проект, який є прикладом для інших міністерств стосовно того, як розбудовувати електронне врядування та спрощувати життя кожного українця.

Безпосередньо на порталі сервісу можна знайти інструкцію з отримання кожної запропонованої послуги, а також залишити відгук.

Ще одна новація – соціальний ліфт, де кожен український юрист може залишити свою анкету і вона буде автоматично вноситися в пропозиції із заповнення вільних вакансій в системі юстиції. Також тут можна скористатися послугою «СМС-Маяк», яка передбачає можливість отримання інформації щодо будь-яких змін в реєстрах бізнесу й нерухомості стосовно майна.

         Хотілося би зазначити, що Міністр юстиції Павло Петренко звернувся  до депутатів Верховної Ради України з проханням вже найближчого пленарного тижня прийняти один з найбільш революційних законів у сфері електронних сервісів - Закон про довірчі послуги, який був розроблений Мін’юстом спільно з експертним середовищем. 

Це той закон, який фактично не просто відкриває можливість для всіх державних органів створити систему електронного врядування і запустити онлайн сервіси, а робить це їх обов’язком. Для українця ‑ це можливість через мобільний телефон чи інший гаджет отримати будь-яку послугу. Якщо він буде прийнятий, Україна в найближчі роки має шанс увійти до клубу найбільш просунутих у сфері електронного врядування країн.

 

Відомо, що команда Міністерства юстиції України докладає чималих зусиль у боротьбі з так званими рейдерами. В чому це полягає?

 

Впродовж усіх 25 років незалежності український бізнес та громадяни страждали від такого ганебного явища, як рейдерство.

Шахраї, використовуючи різні схеми, відбирали бізнес та нерухомість. Це негативно відображалось на інвестиційній привабливості нашої держави. Адже гроші вкладають лише в економіку тих країн, які гарантують захист активів як внутрішнього, так і зовнішнього інвестора. Там де існує рейдерство, важко очікувати значних інвестицій.

Міністерство юстиції з перших днів зайняло позицію якомога ширшого розголосу інформації про усі відомі факти спроб рейдерських захоплень.

Через це могла виникнути хибна думка, що захоплень стало більше. Насправді це не так. Кількість спроб рейдерських атак не збільшилася. Натомість рейдерам стало набагато складніше реалізовувати свої оборудки.

Розроблене Мін’юстом та прийняте Парламентом законодавство, спрямоване на реформу системи реєстрації в Україні, дало можливість запровадити сучасний та дієвий механізм адміністративного оскарження дій реєстраторів через Комісію з питань розгляду скарг у сфері  державної реєстрації.

Комісія протягом 2-3 тижнів оперативно може прийняти рішення про відміну реєстраційної дії і повернути вкрадене майно.

На відміну від судової тяганини, яка раніше була єдиним можливим способом відстояти свої права і подекуди затягувалася на кілька років, дана процедура дає можливість швидко відреагувати на спробу захоплення.

Відповідно, рейдерам дуже складно перепродати захоплене майно за такий короткий проміжок часу.

Але необхідно розуміти, що Комісія – це не суд, вона не розглядає спір по суті.

За час роботи комісією Міністерства юстиції розглянуто по суті понад 600 скарг. Задоволено 216 скарг.

            В свою чергу, комісією, що діє при Головному територіальному управлінні юстиції у Дніпропетровській області, розглянуто 72 скарги, з яких

7 задоволено після розгляду по суті.

За результатом задоволення скарг Комісією було скасовано 4 рішення про відмову у державній реєстрації прав та проведено 5 державних реєстрацій права власності за громадянами та юридичними особами.

За результатами розгляду скарг тимчасово заблоковано доступ до Реєстрів 4 державним реєстраторам, зокрема, 1 нотаріусу.

До Мін’юсту направлено 4 подання на проведення камеральних перевірок відносно державних реєстраторів області, 1 з яких було визнано обґрунтованим та проведено камеральну перевірку, за результатом якої було тимчасово заблоковано доступ державного реєстратора.

Ще один крок у боротьбі з можливим рейдерством - запуск системи інформування українських громадян через СМС про будь-які реєстраційні дії, які вчиняються з їхньою нерухомістю, а також сповіщати власників про те, хто з користувачів реєстру цікавився їхнім майном.

Завдяки СМС-інформуванню кожен громадянин може в режимі реального часу контролювати своє нерухоме майно.

Для того, щоб підключитися до нової послуги достатньо зробити 3 прості кроки:

  1. Отримати реєстраційний номер майна.

Даний номер указується в Інформаційній довідці з реєстру нерухомості або у правовстановлюючому документі.

  1. Поставити майно на контроль.

Відповідну позначку треба поставити навпроти нерухомого майна, яке ви хочете контролювати у особистому кабінеті користувача.

Окрім того, у особистому кабінеті можна подивитися історію реєстраційних дій, які вчинялися з нерухомістю.

  1. У разі проведення будь-яких дій з майном – отримати миттєве сповіщення про зміни.

 

Достатньо відомими є зручні послуги, що надаються в сфері реєстрації актів цивільного стану, зокрема швидкий сервіс для закоханих «Шлюб за добу».  Як багато пар скористалося цим сервісом на Дніпропетровщині?

 

Так, старт проекту відбувся у липні минулого року. Проект запустився у туристичних містах, а також містах, які межують з тимчасово окупованими територіями, аби забезпечити їх жителів можливістю швидко, без необхідності їздити кілька разів, отримати легальні українські свідоцтва про одруження.

Зміст цього проекту передбачає відхід від старих бюрократичних радянських норм, які діють донині і примушують українців, подавши заяву, чекати щонайменше 30 днів.

Однозначними перевагами цього проекту є:

  • Реєстрація шлюбу в час та у місці, обраному жінкою та чоловіком.
  • Відсутність необхідності звернення в ДРАЦС.
  • Залучення до організації реєстрації шлюбу суб'єктів господарювання публічного права.

Для того, щоб скористатися сервісом з реєстрації шлюбу у скорочені строки, майбутнім нареченим необхідно зробити кілька простих кроків:

  1. Звернутись до організатора державної реєстрації шлюбу, відомості про якого розміщені територіальним органом юстиції на офіційному сайті.
  2. Обрати дату та час для проведення державної реєстрації.
  3. Укласти цивільно-правовий договір про надання послуги;
  4. Завітати на власне весілля.

Внесення відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян здійснюється не пізніше наступного робочого дня після проведення реєстрації шлюбу.

         Щодо Дніпропетровщини, то слід зазначити, що у І півріччі поточного року в межах цього пілотного проекту, запровадженого розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про затвердження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу», у містах-учасниках проекту, Дніпрі та Кривому Розі, зареєстровано 278 шлюбів.

 

 

Чи відомо, які нові проекти Міністерство юстиції запровадить у цьому році? Та чи є такі взагалі?

 

Прогресивна команда Мін’юсту не зупиняється на досягнутому і                          7 червня 2017 року Міністерством юстиції разом з партнерами з Агентства США з міжнародного розвитку USAID Україна розпочато реалізацію наймаштабнішого загальнонаціонального проекту «Я МАЮ ПРАВО!», мета якого - сформувати нову правову свідомість шляхом інформування громадян про їхні права та механізми іх -захисту.

Проект розраховано на громадян України віком від 18 років.

Тривалість проекту становить 3 роки (2017–2019 рр.)

До географії проекту віднесено всі міста України, включаючи віддалені селища, де функціонують центри та бюро БПД.

Важливим елементом проекту є створення на базі КМУ моніторингової групи для системного періодичного розгляду ключових справ щодо порушення прав громадян (поблоково) та притягнення до відповідальності державних чиновників чи осіб, з боку яких відбулось порушення прав громадянина.

Слоган проекту: ЗНАЮ! ДІЮ! ЗАХИЩАЮ!

Проект направлений на інформування та надання рекомендацій щодо захисту прав громадян за  3 напрямками:

- Права громадян у сфері правосуддя;

- Захист права власності;

- Формування вмінь протистояння побутовій корупції, зокрема - у вищих навчальних закладах.

Я впевнений, що цей новий просвітницький проект стане зразком якнайкращого інформування про новації та перетворення та сприятиме підзвітності уряду перед суспільством.

 

 

Начальник Головного

територіального управління юстиції

у Дніпропетровській області                                                       Л.К. Маньковський